سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای آنتن مرکزی در ساختمان های بزرگ

نظر

آنتن‌های مرکزی سال‌های زیادی است که بخصوص در ساختمان‌های بزرگ، به عنوان یک مزیت و ویژگی مثبت وجود دارند. بسیاری از افراد هنگام خرید آپارتمان در یک برج یا ساختمان پر واحد، وجود این ویژگی را در زمره معیارهای خود قرار می‌دهند. اما چرا آنتن مرکزی مهم است؟ در این مطلب وب‌سایت خانه هوشمند مبنا، می‌خواهیم درباره اهمیت و مزایای آنتن مرکزی نکاتی را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

Advantages of the central antenna

اهمیت و مزایای آنتن مرکزی

هرچقدر که یک برج در ارتفاع بالاتر برود؛ از میزان فضای اختصاص داده شده به هر واحد در پشت‌بام کم می‌شود. این به آن معناست که هر شخصی نمی‌تواند به صورت اختصاصی اقدام به نصب تجهیزات گیرنده تلویزیونی خود کند. در این شرایط بهترین پیشنهاد استفاده از تجهیزاتی است که به طور جمعی نیازهای ساختمان را برطرف کند. آنتن مرکزی نیز با توجه به این نیاز ساخته شده است. تصور کنید در یک برج 100 واحدی، هر واحد بخواهد آنتن اختصاصی خود را نصب کند. منظره پشت بام این برج دیدنی خواهد شد!

البته مشکل فقط منظره پشت بام و سختی انجام این کار نیست. بلکه اساسا نصب ده‌ها آنتن در کنار هم، نه از نظر هزینه و نه از نظر کیفیت دریافتی معقول نیست. فراموش نکنید که در پشت‌بام برج‌ها تجهیزات مهم دیگری از جمله دریچه‌های تهویه هوا، پکیج‌ها، کولرها و… نیز وجود دارند. در چنین فضایی نصب، تنظیم و عیب‌یابی این حجم از آنتن‌ها نیز تقریبا غیرممکن است. تصور می‌کنم تا همین‌جای کار نیز متوجه مزایای بزرگ آنتن مرکزی به نسبت آنتن‌های شخصی شده‌اید. اما این همه ماجرا نیست.

یکی دیگر از مزایای آنتن مرکزی، کیفیت بهتر تصاویر دریافتی است. در واقع وقتی همه افراد از یک آنتن به‌جای چندین آنتن استفاده می‌کنند؛ می‌توانند تجهیزات بهتر، باکیفیت‌تر و قدرتمندتری را تهیه نمایند. حاصل چنین تجهیزاتی نیز دریافت بهتر و کامل‌تر تصاویر است. این موضوع بخصوص در حال حاضر که سیگنال‌های تلویزیونی کاملا دیجیتالی شده‌اند؛ از اهمیتی بیشتری برخوردار است.

Central TV antenna

 

از دیگر مزایای آنتن مرکزی هزینه تمام شده پایین‌تر است. در واقع هزینه خرید، نگهداری و تعمیر آن برای ساختمان کمتر از آنتن‌های شخصی خواهد بود. آنتن‌های مرکزی بسیار سریع و آسان نصب می‌شوند. در نتیجه اگر همین امروز قصد استفاده از آن را داشته باشید؛ خیلی سریع می‌توانید آن را خریداری و به کمک متخصصان این حوزه به طور کامل نصب نمایید.

جالب است بدانید آنتن‌ مرکزی تلویزیون تنها برای تماشای شبکه‌های تلویزیونی و گوش سپردن به کانال‌های رادیویی کاربرد ندارند. بلکه بنا بر نیاز و خلاقیت خود می‌توانید از آنها در مواردی دیگری نیز استفاده کنید. مثلا تصور کنید که به کمک آنتن مرکزی و تجهیزات کمکی دیگر، می‌توانید یک کانال اختصاصی برای برج مدنظر راه‌اندازی نمایید؛ و در آن فیلم‌ها و برنامه‌های مورد علاقه ساکنین را قرار دهید.

 

همچنین اتصال آنتن مرکزی به سیستم دوربین‌های مداربسته برج، از دیگر امکاناتی است که به ساکنان کمک می‌کند تا از طریق تلویزیون، به تصاویر بخش‌های مختلف ساختمان که تحت نظارت دوربین های مداربسته است، دسترسی داشته باشند. به هر حال آنتن مرکزی نه به عنوان یک ویژگی اضافه، بلکه به عنوان یک نیاز ضروری برای برج‌های پر واحد کاربرد دارد. امکانی که تماشای تلویزیون بدون آن و از طریق آنتن‌های معمول شخصی، در این برج‌ها تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد.

اگر شما هم به این تکنولوژی علاقمند شده‌اید و به آن احساس نیاز می‌کنید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جزئیات بیشتر درباره آن، می‌توانید با متخصصان ما در خانه هوشمند مبنا تماس بگیرید.