سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد پنجره هوشمند چیست؟

نظر

هر چقدر به جلو پیش می‌رویم بیشتر متوجه پیشرفت تکنولوژی می‌شویم. هوشمند شدن وسایل کوچک و بزرگ به آسایش ما کمک می‌کند. تمامی این ابزار خانه هوشمند ما را مکانی متفاوت می‌کند که اشتیاق ما را برای برگشت بعد از ساعت‌ها کار به سمت خانه تشویق می‌کند. اما بهتر است اول با ویژگی خانه هوشمند بیشتر آشنا شوید. برای مثال شاید لازم نباشد تمامی پنجره‌های خانه را هوشمند کنید. شما می‌توانید تنها پنجره‌های اصلی که مقابل نور است را هوشمند کنید تا ملزم به پرداخت هزینه‌های زیاد نشوید. برای این کار به زاویه تابش نور خورشید در طول روز به ساختمان دقت کنید. ممکن است به برخی از پنجره‌ها نور به صورت مستقیم تابیده نشود. به همین دلیل لازم است در این کار هوشمندانه عمل کنید.

البته نوعی از پنجره‌های هوشمند هستند که توسط یک برنامه از طریق گوشی تلفن همراه خود می‌توانید آن را بررسی و کنترل کنید. به این ترتیب شما تنظیمات دلخواه خود را در حالی که بر روی صندلی نشسته‌اید با زدن چند دکمه نظارت می‌کنید و تغییر وضعیت می‌دهد.

Smart window application

 

فواید نصب پنجره هوشمند در ساختمان

این پنجره‌ها می‌تواند از وجود گرمای نامطلوب در فصل تابستان به داخل فضا جلوگیری کنند. تکنولوژی ساخت این پنجره‌ها به گونه‌ای است که در صورت نیاز می‌توانید دکمه مخصوص را بزنید تا جریان برق در پنجره فعال شود. این جریان برق، نور مادون قرمز را جذب می‌کند که می‌تواند اجازه به ورود گرما را به داخل ندهد. البته این جریان برق شدت بسیار کمی دارد، نیازی نیست نگران خطرات آن باشید.

این تکنولوژی برای افرادی که با نور خورشید در طول روز میانه خوبی ندارند مناسب است. پنجره هوشمند با زدن یک دکمه می‌تواند مات شود و از عبور دادن نور جلوگیری کند. این حالت می‌تواند حالت معکوس هم داشته باشد. یعنی شما می‌توانید بر طبق خواسته خود پنجره هوشمند را در حالت مات یا شفاف تنظیم کنید. این جالب است که بتوانید میزان نور و گرما در پنجره را با یک دکمه کنترل کنید.

 

کارایی پنجره هوشمند در چه مکان‌هایی است؟

قبل از کارایی پنجره هوشمند باید فواید آن را می‌دانستیم. بیشترین فایده این پنجره‌ها برای صرفه‌جویی در انرژی، کنترل شدت نور هم از لحاظ گرما و هم روشنایی، کنترل دید از بیرون ساختمان است. شما می‌توانید این ویژگی‌ها را به حالت ایده‌آل برای خود تنظیم کنید.

 

اما این پنجره‌ها مناسب نصب شدن در چه مکان‌هایی هستند؟

هتل‌ها را می‌توان با این پنجره‌ها خاص کرد. هزینه‌های زیادی بابت مصرف انرژی در هتل با این تکنولوژی کم خواهد شد. همچنین این پنجره‌ها برای ادارات مناسب هستند. برای تفکیک فضاهایی که تابش نور خورشید و حریم خصوصی در آن بسیار پر اهمیت است. همچنین در برخی از کشورها برای کنترل گرما و نور در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس از این شیشه‌ها استفاده می‌کنند تا مسافران در آرامش به انتظار وسایل نقلیه بنشینند.